Crochet Along 2015

donderdag 10 september 2015

Mile-a-Minute-dekentje

Nu mijn 3 Crochet Along 2015-dekens eindelijk klaar zijn 
(foto's volgen, zodra ik mooie foto's kan maken) 
heb ik weer tijd voor het afmaken van enkele WIP's ;) 

Eén daarvan is mijn mile-a-minute-dekentje.

Ik kwam dit tegen op Pinterest en vond dat wel zo apart.....
In plaats van granny's haken of een recht-toe-recht-aan deken 
haak je lange slierten die je dan later weer aan elkaar haakt of naait tot één geheel.

Ideaal voor restjes bijvoorbeeld.

Ik begon met 2 kleuren, 


toen werden het er 4... en eigenlijk had het wat contrast nodig.... dus geel en groen erbij??


Geel werd het uiteindelijk niet, maar ik vind dat het toch wel 
een mooi geheel is geworden... 
een beetje vintage-achtige kleuren.


Ik ben er in elk geval blij mee....... 
(al zie ik nu een foutje, maar allez... het is handwerk hè)

En er borrelt al een ideetje om er misschien nog wel één te maken en dan
de stroken van verschillende waaiervormen te gaan maken........
af en toe wel een herhaling natuurlijk 
want ik ben nu eenmaal een beetje van de symmetrie ;) 

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, en het ziet er top uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee zeg. Die da ik onthouden. je hebt ook een hele mooie steek gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zij ik er broeit wat bij jolanda en zie daar is alweer iets mooi ik wadeer het grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zelf ook met zo iets bezichtigen en wil er den bedsprei van maken ik maak stroken van 25 cm breed en 2 meter lang de stroken zijn allemaal anders en ik ontwerp ze zelf en maak ze dan aan elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zij ik er broeit wat bij jolanda en zie daar is alweer iets mooi ik wadeer het grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een relatief eenvoudige manier om een leuke deken te maken. Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. idd een leuke manier om ven restjes een leuke deken te maken, ik vind hem heel geslaagd, ook de kleuren combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee. Als mijn CAL af is, kan ik hier mijn restjes aan op maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!