Crochet Along 2015

vrijdag 29 mei 2020

Twisted CAL 2020 deel 5 / part 5


Deel 5, het laatste "gewone" deel voordat we de rand gaan haken.
Deel 5 is wel een pittige hoor, vind ik.

Als het goed is kunnen de meesten nu wel via het diagram haken hoop ik,
dat is bij dit deel wel errug handig ;) 

In deel 5 zijn veel verschillende combinaties van steken,
en dus moet je soms wel en soms niet een steek overslaan achter de reliƫfsteken/clusters.

Goed kijken dus. We hebben geprobeerd het zo goed mogelijk op te schrijven in het patroon,
maar mochten er toch onduidelijkheden in staan,
dan is het misschien handig om in het diagram te kijken om te zien
waar je de steken in moet haken en welke steken je evt moet overslaan.

Als je dit deel hebt gehaakt, het hoeft maar 1x,
man o man, dan heb je zoveel voldoening!!
Dit bericht schrikt je niet af toch, kom op: je kan het!!

Edit: diagram en tekst komen niet overeen in versie 1,
in versie 2 komen ze wel overeen.
Als je al bezig bent met versie 1 en je hebt er geen problemen mee
dat het afwijkt van de onder het bestand staande foto
 dan kan je gewoon doorhaken.
Het ziet er dan iets anders uit maar is zeker niet fout.
Veel haakplezier, geniet van het mooie weer en fijne Pinksterdagen!





Part 5, the last "regular" part before crocheting the border.
 Part 5 is a tough one, I think. 
  
I hope most people can crochet through the diagram now,
 that is very useful in this part;)
  
In part 5 there are many different combinations of stitches,
 sometimes you have to skip a stitch behind the fp stitches, sometimes you don't.

So take a good look. We tried to write it down as best we could in the pattern,
 but if there are any ambiguities,
 then it might be useful to look in the diagram to see
 where to crochet the stitches and which stitches to skip if necessary.

If you have crocheted this part, it only needs once,
 man oh man, then you have so much satisfaction !!
 This message does not scare you off, come on: you can do it !!
   
Edit: Chart and text in version 1 are not matching. In version 2 they are.
Have fun crocheting, enjoy the beautiful weather and fine Pentecost days!





4 opmerkingen:

  1. Vol goede moed ben ik begonnen aan deel 5. Helaas loop ik vast bij tour 5. Ineens snap ik niet wat er staat terwijl ik alle delen zonder problemen heb gehaakt. De video laat tour vijf niet zien en dat is jammer want ik denk dat dat me had geholpen. Het lukt me niet om via het diagram te haken en ik ben linkshandig. Vandaag ga ik weer opnieuw beginnen met dit deel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn reactie is niet geplaatst dus misschien staat het er dadelijk twee keer. Ik ben vol goede moed aan deel 5 begonnen maar tour vijf lukt me niet en de video stopt daar. Haken via het diagram vind ik erg lastig en ik vermoed dat mijn linkshandigheid niet meehelpt. Verder heb ik alles zonder problemen gehaakt met behulp van de video’s. Ik ga het weer proberen wan het is zonde als de rest van de deken blijft liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch proberen het diagram te volgen. als je de mogelijkheid hebt, print het uit, kleur de steken evt in. Ook al snap je de tekens niet, je kunt wel zien rond welke steken je moet haken. Succes!

      Verwijderen
    2. En lukt het echt niet, dan kun je altijd je eigen draai er aan geven en een ander patroon haken. Of je haakt een eenvoudigere versie.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!