Crochet Along 2015

vrijdag 1 februari 2019

Complications 2019 deel 3 / part 3



Ging het goed? Deel 2? of gingen de kruizen niet altijd de goede kant op?
Af en toe zag ik op de groep wel eens een "verkeerde" toer voorbij komen.

Het deel wat we nu gaan doen..... hmmm.... kan tricky zijn.
We gaan een grote vlecht maken en de uiteinden vastmaken 
was voor mij wel een dingetje om de vlecht door te laten lopen. 
Maar bij velen zal het ongetwijfeld gewoon in 1x goed gaan.

Jullie hebben voor dit deel 2 weken de tijd (en vanaf nu is elk deel om de 2 weken). 
De toeren worden steeds een beetje langer natuurlijk.

Veel plezier met deel 3!



Om de vlecht en het vlechten duidelijker te maken hebben we de bestanden aangepast.
We hebben wat dingen toegevoegd die het hopenlijk duidelijker maken.
Zo ook voor toeren 17, 18, 19 en 20 die we aan de voor-en achterkant van het werk haken.

Nieuwe bestanden zijn geplaatst op 5 febr, 13.00 uur.




Did it went well? Part 2 Or did the crosses go the wrong way?
Every now and then I saw a "wrong" round on the fb-group.

The part we're going to make now ..... hmmm... it can be tricky.
We're going to make a big braid and connecting the ends was hard for me. 
Many of you will do it right the first time, I'm sure!

You have 2 weeks time to make this part. 
As from now every part will be uploaded every 14 days. The rounds will be longer each time.

Have fun making part 3!


HERE you can download part 3 RECTANGLE v3

To make the braid and weaving easier we've added some text, pictures and photo's.
We've also adjusted rounds 17, 18, 19 and 20.

 New files were uploading at Febr 5th, 13.00 pm CET


12 opmerkingen:

  1. We gaan er weer voor!
    Altijd leuk je berichtjes te lezen hier op je Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeww dat wordt een uitdaging I love it!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom moet je steeds aanhechten in de rechterbovenhoek? Dat betekent dat je daar ook steeds de draden moet wegwerken. (Overigens complimenten weer voor jullie fantastische ontwerp).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan hecht je aan in een andere hoek, als je dat beter vindt. Bij het vierkant maakt het niet uit, bij de rechthoek moet je dan wel even kijken hoe het patroon dan loopt.

      Verwijderen
  4. een ervaren haakster ben ik gelukkig hahaha…. leuk om nieuwe dingen te doen. Het begin en einde van de vlecht aan elkaar maken vond ik ook een lastig klusje idd....maar het is gelukt... geduld is een schone zaak. ben de vlecht nu aan het omhaken.. wel spannend of dat straks gaat passen om het gehaakte deel heen. we zullen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,
    Ik kan deel 3 rechthoek v3 nergens vinden? Als ik het bestand open krijg ik de vierkante beschrijving?

    Enne wat een super gave deken! ik hoop dat het allemaal gaat lukken :-)
    Groetjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi jolanda bij mij komt ook steeds de vierkant als ik op rechthoek klik zaterdag lukte het wel
    Verder schitterende patronen hoor
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfffft, het is gelukt, de vlecht aan elkaar viel niet mee. Maar hij zit.
    Het is echt een complication, maar héél uitdagend en móói. Bedankt ook voor de extra informatie steeds. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk dit patroon! Mij lukt het goed om bij te blijven, zeker nu we de tijd krijgen! ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik loop nog een beetje achter, maar heb een vraag over de opmerking "let op de maat van je haaknaald" tussen toer 20a en 21. Hebben jullie deze toeren met een andere maat haaknaald gemaakt? Ik weet dat iedereen een andere hand van haken heeft, maar ik neem ook aan dat de opmerking er niet voor niks staat. Of moet je de vlecht ook omhaken met haaknaald 3,5?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!