Crochet Along 2015

vrijdag 8 mei 2015

Crochet Along 2015 - week 19


En daar gaan we weer...verder met onze deken, 
want zo kunnen we het nu wel gaan noemen toch?

En voor deze week hebben we weer een leuke steek bedacht...
een steek met reliëfstokjes.
Heel leuk om te doen maar pas op voor je polsen....
Ik merkte dat ik eigenlijk maar 1 zijde kon doen en dan even moest pauzeren.
Maar misschien waren mijn polsen nog niet goed getraind ;)

Let ook weer even op de maat van je haaknaald,
mocht je de vorige toeren met een kleinere naald hebben gehaakt.
Ik heb nog altijd met dezelfde naald gehaakt in mijn voorbeelddeken
maar moet met mijn katoenen versie toch ook wel wisselen,
zeker bij de stokjestoeren. Waarschijnlijk omdat je dan
wat losser gaat haken omdat het makkelijke steken zijn en je wat
meer ontspannen haakt (denk ik dan hè)

Goed lezen ook weer, dan gaat het vast lukken.

Veel succes en plezier met deze steek!

HIER vind je de beschrijving van week 19!



5 opmerkingen:

  1. dankjewel weer voor dit deel van het patroon. Ik vind deze deze steek op zich niet zo moeilijk, maar wel wat lastig om te haken, had na een halve zijde al pijn in mijn hand en arm, dus week gewoon even rustigaan doen en elke dag een halve zijde haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gezellig we kunnen weer

    dank je en ook jullie rustig aan hoor we hebben jullie nog nodig haha
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda, klopt het dat je eindigt met een kruis en dan de 2 halve stokjes-2 lossen-2 halve stokjes van de hoek? Dus niet 4 halve stokjes zoals in het begin? Maar de volgende zijde wel weer beginnen met 4 halve stokjes (inclusief de hoek)...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!