Crochet Along 2015

vrijdag 1 mei 2015

Crochet Along 2015 - week 18



Wat was het leuk hè.... de bobbelsteek haken!
Je merkt op de groep wel dat niet iedereen de blogs bezoekt...
Sommige mensen doen onze deken na en als je de mijne namaakt....
dan was je dus nog niet klaar.....
en dat had ik hier van te voren gezegd ;)
Maar het resultaat mag er dan ook zijn.

We zagen ze weer in alle soorten en maten voorbijkomen:
grote, kleine, dikke, dunne,
gekleurde, éénkleurige, glittererige.

En nu blijkt ook weer dat dit niet even in een uurtje gedaan is.
De toeren worden steeds langer en dat wordt, zeker bij zo'n patroon.
duidelijker merkbaar.
Bijna 200 steken per kant hebben we nu.....
dat zijn in de deken van 2014 4 toeren.....
En wij deden in week 17 3 toeren, dus omgerekend 12 toeren van de deken van 2014
(als je de voorgestelde 193 steken haakte),

Helaas zag ik ook dat veel dekens (iets) gingen "lubberen".
 Een kleinere haaknaald zou dat kunnen voorkomen.
Daarom hadden we in week 16 al gemeld dat je kritisch naar je werk moet kijken
en evt. je haaknaald aan moet passen.
 Veel toeren met dezelfde steek, in dit geval stokjes,
wil nog wel eens zorgen dat je wat losser gaat haken
en dan kan het dus gebeuren dat het gaat lubberen....

Rust in de tent nu....
de saaie toeren,
de rustige toeren,
de even-op-adem-komen toeren
kortom: halve stokjes en stokjes.
Daarna nog tijd genoeg om aan andere haakprojecten te werken....
en velen hebben meivakantie, kinderen thuis, 
dus ook wel lekker dat je daar je tijd aan kunt besteden ;)

HIER vind je de beschrijving van week 18.

Veel plezier weer!



Mensen die morgen naar de Meet&Greet komen... 
bewaar je haakwerk tot daar. Dan kun je lekker samen met anderen haken!
Misschien tot morgen?

5 opmerkingen:

  1. Ben ik even blij dat ik jullie blogs wel iedere week lees. Jullie tips helpen echt.
    Een vierkant haken is duidelijk wat anders dan een rechthoek haken. Dat zie je aan de hoeveelheid steken die per week groeit.
    Dank je voor weer een patroon.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik haak elk x weer in het weekend de nw week meteen af en heb dan heel de week voor andere werkjes te haken breien enz. gezonde verslaving dus
    bedankt weer voor deze week hij gaat superrr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke vrijdag kijk ik naar jullie patroon uit en elke keer een grote verrassing! Wat een werk hebben jullie hier aan, ik neem mijn petje voor jullie op!! Ik doe dezelfde kleuren zoals in je patroon en dat zal erg mooi worden. Heel hartelijk bedankt en veel groetjes van Judith uit Zweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt voor dit deel van het patroon en net zoals Judith...petje af voor jullie. Ook ik lees elke week de blogs, kom eigenlijk maar heel weinig op de facebookgroep of het is om eens de foto's van de andere dekens te zien. Ik had geen last lubberen, denk dat het ook te maken heeft met hoe hard je de meegehaakte draad aantrekt. Ik kijk al uit naar het patroon van volgende week. Die saaie toeren zijn voor mij meestal de ergste omdat ik daarbij nogal gauw mijn aandacht verlies en steken teveel of te weinig haak, met als gevolg weer uittrekken. Dus geef mij maar een patroon waar wat werk aan is zodat ik wel aandachtig moet blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,

    Zou je me kunnen zeggen hoeveel halve stokjes er per zijde zijn, na het haken van toer 45?
    (Ben niks geen control freak hoor ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!