Crochet Along 2015

woensdag 6 januari 2021

Restverwerking

Allereerst... ik wens jullie alle goeds toe voor 2021. 

Dat het maar een creatief jaar mag worden waarin iedereen gezond blijft. 
Dat is in de tegenwoordige tijd een belangrijk iets, nietwaar!

De laatste weken van het afgelopen jaar heb ik me een slag in de rondte gehaakt
om 2 projecten af te ronden.
Het ene was een grote Twisted-sprei (met een ander middenpatroon)
voor de schoonmoeder van onze jongste en het andere was een grote pocketsjaal,
ook gebaseerd op het twisted patroon. Hierover later meer.

Nadat deze 2 projecten klaar waren had ik even iets makkelijks nodig wat ik kon haken.
En dan vind ik het altijd fijn zomaar wat kleine dingetjes te haken
waarover ik niet te veel moet nadenken en wat ook meteen kleine restjes verwerkt.

Zo kwam ik weer uit bij mijn "rondje in een vierkant-granny".
Ik vind het toch wel zo'n leuk en makkelijk patroontje,
heb je er 1 gemaakt dan kun je het wel uit je hoofd.
Deze keer haakte ik ze wat groter dan ik voorheen deed.

Ik haakte eerder deze deken


maar deze keer wilde ik wat grotere vierkanten haken.
Daarom haakte ik er een gekleurde toer rond en daarna weer een witte toer.
Zo blijft het wit de verbindende factor want de gebruikte kleurtjes zijn echt allemaal resten.
Soms is een rest wel een halve bol, soms kan ik echt maar 1 rondje haken.
Het wit zijn natuurlijk hele bollen want daar gebruik je dan toch best veel van.

Zo zijn er weinig dezelfde vierkanten.
Ik best echt benieuwd hoe het er uiteindelijk gaat uitzien.

Ik haak de deken overigens voor Troostdekentjes.

Hoe ik het doe:

Ik haak eerst een heleboel rondjes (12 stokjes, 24 stokjes, 36 stokjes)... en afhechten maar.

Daarna maak ik er vierkanten van (3 v, 2 hst, 2 stk in 1 steek, 2 l, 2 stk in volg steek, 2 hst en dat stuk herhalen) en daarom heen een toer stokjes met 2 stk-2 l -2 stk in de hoeklossen.
En afhechten maar.

Daarna een toer stokjes in een kleur.... afhechten maar weer.

Daarna de laatste toer stokjes in wit. En afhechten en klaar met 1 vierkant.


 Ik moet nog eens precies kijken hoeveel ik er uiteindelijk nodig ga hebben
voor een deken van het gewenste formaat.
Maar na een paar avondjes haken heb ik er best al aardig wat.

Ik geef wel weer een update als ik een eindje verder ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!