Crochet Along 2015

zondag 10 augustus 2014

Heel tevreden.....

.... met m'n haakwerkje!
't Is klaar, best nog wel snel gehaakt eigenlijk.

Op m'n facebookpagina postte ik al eerder dat ik was begonnen met een nieuw projectje.


En toen kreeg ik al enthousiaste reacties... zo leuk!

En toen, terwijl ik dacht dat ik garen genoeg had......
OP!
Geen bol meer te bekennen en hoe erg.... 
ik was die week ervoor nog in de winkel geweest 
maar dus niet deze garen gekocht. Hoe dom!

Chagerijnig dus..... Dat postte ik dus op de facebookgroep.
 En wat gebeurde er tot mijn verbazing?
Een lieve winkelierster uit België bood aan me een gratis bol op te sturen.
Hoe lief is dat!!

2 dagen later viel de bol in de bus en kon ik weer verder.
(Ondertussen was ook mijn bestelling aangekomen want ik had dus nog 1 1/2 bol nodig bleek later).

Maar goed,,,,
tijdens de warmste dagen van deze zomer zette ik m'n dekentje in elkaar.
Even puzzelen om alles te krijgen zoals ik had bedacht... nog eens wat verleggen...
en eindelijk lag het naar m'n zin.

Dit....


is het eindresultaat
En ik ben er blij mee!
Heel rustig van kleur, met af en toe een oudroze uitschieter.


Ik gebruikte als patroon de granny's die ik vertaald heb voor de facebookgroep,
nr. 4 en de bloem van nr. 14.
Ik haakte de granny's met Stylecraft en naaldnr. 3.5
Ik gebruikte 9 bollen Cream, 4 bollen Mocha en 1/2 bol Grape
Elke granny is 10.5 x 10.5 cm en ik maakte 13 rijen van 9 granny's.
Ik haakte ze aan de verkeerde kant met halve vasten aan elkaar (alleen door de achterste lusjes)
Als rand gebruikte ik deze:



9 opmerkingen:

  1. Mooi! Wat een klus, hé, met deze warmte! Ik ben aan het haken met dé deken, maar regelmatig krijg ik een opvlieger :-( Steeds meer deken op m'n schoot....
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi Jolanda.....maar dat had ik al gezegd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, mooie kleurencombinatie ook. Ik vind het werkelijk geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi Jolanda, super!!

    groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem super mooi geworden! Juist door de rustige kleuren!
    Mooie granny's!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave deken. Mooie kleuren. Heel chique.
    Geniet van je mooie deken.
    Groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik ben aan de deken bezig, maar er komt zoveel tussendoor! Ik vind jouw nieuw deken ook super, lekker rustig, beetje klassieke kleuren. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love your blanket - your colour choice is lovely.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!