Crochet Along 2015

vrijdag 15 september 2017

Cosy Woondeken Crochet ALong deel 1/Cosy Afghans Crochet Along part 1

EIN-DE-LIJK!

We gaan eraan beginnen.
Ik heb een dosis gezonde spanning (alweer), net zoals elke keer als er een nieuwe CAL begint.
Gaat het weer goed, snapt men het allemaal wel, zullen de verwachtingen niet te hoog zijn?
We gaan het meemaken!


Jullie hebben 14 dagen de tijd om 5 blokken te haken. Wel allemaal hetzelfde patroon maar, als je ons kleurenschema volgt, wel allemaal in een andere kleur.
De eerste zal misschien nog wat onwennig gaan, de 5e vliegt uit je haaknaald denk ik ;) 

Veel plezier!

HIER kun je patroon 1 downloaden!


FI-NAL-LY
We're going to start.
It is very exciting, as always, when a new CAL begins.
Did we make a good, understandable pattern? Do you guys like it? Aren't the expectations too high?
We shall see!

You have 14 days to make 5 squares. All the same pattern, but, if you're following our colorscheme, all in a different color.
The first one maybe is a bit hard to do...the last one is easy-peasy.
Have fun!!

HERE you can download pattern 1!





18 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat het weer begint. Dit is een leuk blok met een mooie structuur. Bedankt voor het patroon.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor deze spanning. Ook van de kant van de haaksters.
    Ik heb er inmiddels 1 af en het is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga er ook aan beginnen! Wat leuk om weer een nieuwe deken te maken. Super dat jullie dit doen hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe ook mee. Maar mijn vierkant is na 26 toeren 21cm in het vierkant. Zou ik dan een grotere haaknaald moeten nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang je vierkant vierkant is is het goed. U haakt vaster dan wij...daarom is uw vierkant kleiner. Een grotere naald betekent een groter vierkant maar ook een losser vierkant. U zou een stukje met een grotere haaknaald kunnen proberen om te kijken hoe het uitvalt.

      Verwijderen
    2. Bedankt! Mijn grootste probleem was dat ik dan misschien met volgende patronen de mist in zou gaan......

      Verwijderen
  6. Zo fijn dat er om de 2 weken een nieuw patroon komt. Zit er niet teveel druk op en kan gerust nog wat anders tussendoor haken. Top

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk alleen zie ik niet het patroon zoals het moet worden dat zou wel leuk zijn dan kan ik me op het resultaat verheugen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een paar berichten naar beneden scrollen...daar waar het info bestand is (Allerhande heet dat bij ons)

      Verwijderen
  8. Where do I find the rest of the patterns?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Where can I find the rest of the patterns, please? This is such a beautiful blanket

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Go to www.haakplein.com and click top right on english flag. Then choose CAL patterns and click Cosy Afghans

      Verwijderen
  10. What is a side bar stich? How do I make it? I have looked everywhere online and cant find it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. this is mentioned in the Miscalleneous Remarks file. It is het turningstitch/turning chains. Because everyone turns on it's own way we do not mention the turning chains or the amount of chains. You have to make out for yourself how you make the first stitch of a row ;and the last stitch. This can be a hdc or dc, depending on the height of the previous stitches.

      Verwijderen
  11. Dag Jolanda, ik wil graag de deken haken maar kan nergens vinden hoeveel garen ik er voor nodig heb. Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind je in het Allerhandebestand, het bestand dat voor deel 1 geplaatst is.
      https://scrapselsvanjolanda.blogspot.com/2017/07/cosy-woondekens-allerhande-cosy-afghans.html

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!