Crochet Along 2015

dinsdag 19 juni 2018

Adriana's sprei

Wat doe je als je aan het broeden bent op een eventuele nieuwe cal?
Toch iets haken natuurlijk... en dat moet dan een patroontje zijn 
wat niet echt heel moeilijk is en wat zo in je vingers zit....

Omdat 2 vriendinnen van mij pas een terrasoverkapping hebben laten plaatsen 
vond ik dat daar een "loungebank-dekentje" bij hoort. 
Nu ze lekker lang buiten kunnen zitten, in principe in weer en wind, 
kan het natuurlijk best wel eens frisjes worden. 
En wat is dan lekkerder dan een dekentje voor over je benen?

Dus, nog soort-van in de ban van de Nostalgia, zag ik diverse spreien voorbij komen op Pinterest 
die allemaal uit losse banen bestaan die je later aan elkaar haakt.... 
dat had ik nu wel even gehad 
en ik bedacht daarop een patroon wat daarop lijkt maar wat meteen aan elkaar gehaakt wordt. 
Een deken-uit-één-stuk dus.

En 2 dezelfde dekentjes haken is natuurlijk niet zo leuk, 
dus bedacht ik er een variant op: 
met een mini-baantje ertussen, maar nog steeds aan-één-stuk.

Sommige van jullie zullen wel eens een in-wording-berichtje hebben gezien op Instagram
 en hier zijn ze dan kant en klaar.


Een naam verzinnen was ook nog een dingetje.....als werknaam had ik de naam van één van de vriendinnen gekozen maar dat leek me toch niet zo handig.
Toen Naomi en ik over de naam bezig waren kwamen we op de namen van onze oma's...
en laten er nu 2 van de 4 oma's Adriana in hun doopnaam hebben ;) 


Vanaf vandaag is het patroon te koop via de webshop van Haakplein.

Het patroon bevat 2 variaties: één met brede banen en één met afwisselend een brede en een smalle baan. 
Een lekker doorhaakproject wat je zo groot kunt maken als je zelf wilt.
Het beschreven patroon is ongeveer 110x125 cm.
Het patroon bevat tekst en diagrammen.

Het patroon (in pdf-vorm) is vanaf nu te koop in onze webshop.

Nadat je betaling is ontvangen sturen wij je het patroon per mail toe.
Bestel je het patroon, check dan even of je emailadres klopt ;) 

5 opmerkingen:

  1. Prachtige dekens. Goed idee om de banen meteen aan elkaar te haken. Dan heb je geen naden in de deken. Jouw vriendinnen zijn vast blij met jouw cadeau.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jolanda,
    Mooie dekens, super.
    Kun je mij vertellen met welk garen je de dekens hebt gehaakt en hoeveel bollen?
    Alvast bedankt en groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo ook ik hoor graag welk garen je gebruikt hebt. Is de durable double four geschikt om een sprei mee te haken? Daar zitten zulke mooie kleuren bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige deken,.kan niet wachten om te beginnen. Net besteld en gelijk betaald 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!