Crochet Along 2015

vrijdag 5 februari 2016

Mix 'n Match Crochet ALong 2016 - week 5



En eindelijk is het daar dan....
het eind van het eerste patroondeel en het begin van het 2e subpatroon.
Deze week wordt een week van keuzes maken.... 
kies ik voor het één of kies ik voor het ander....
En om het nog moeilijker te maken zou je ook nog beide keuzes kunnen combineren ;)

Huh?? hoor ik je denken. Ik ga het even uitleggen.
Omdat ik nogal voor de symmetrie ben en de deken met al die verschillende patronen
al druk genoeg vindt,
heb ik besloten alle subpatronen hetzelfde te haken.
Naomi heeft ervoor gekozen verschillende tussenstukken te kiezen.
Wel allemaal ook in creme gehaakt zodat toch een soort van symmetrie behouden blijft.
Aan jullie dus of je mijn visie volgt, of de meer uitgesproken keuze van Naomi.
En waarom niet conbineren?
Je kunt natuurlijk ook het eerste en het 2e subpatroon om en om gaan gebruiken

And finally it's here..... 
the end of the first pattern and the beginning of the 2nd subpattern.
Now is the time to make choices..... 
Do I choose option 1 or do I choose option 2. 
Maybe you can combine them as well ;) 

Huh? I hear you think. Let me explain.
Because I want some symmetry between the patterns in my afghan 
I decided to use the same subpattern over and over again. 
Naomi decided to use different subpatterns. 
They are all crocheted in the same color so it keeps it's symmetry a bit.
So it's up to you to follow my choice or Naomi's...
Or maybe combine the two patterns?? 

Lees de beschrijving even aandachtig door en bedenk hoe je het wil hebben.

HIER vind je de beschrijving van week 5.

Veel plezier!

Read the pattern and think about the possibilities

HERE you can find pattern week 5!
Have fun!






18 opmerkingen:

  1. Wat een leuk project. Vorige week een stuk uitgehaald omdat ik niet tevreden was over de kleurverdeling. Maar weer helemaal bij om te starten met week 5. Ik kies voor de manier van naomi. Leuk al die verschillende steken. Heb er weer zin in deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zullen mensen die deze deken twee keer haken blij zijn. (Jazeker, die zijn er!).Nu kunnen ze van de ene deken een Jolanda-deken maken en van de ander een Naomi-deken.
    Ik houd ook van symmetrie, dus ik vertrouw op de keus van jou.
    Bedankt voor weer een nieuw patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof,ik denk afwisselend te werken, hangt nog af wat de volgende sub zal zijn. In ieder geval heel leuk om weer mee te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan er weer tegen aan wat leuk weer ik kies voor de manier van Naomi steeds verschillende steken
    Groeten Mieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga voor de symmetrie van Jolanda, ik kom precies goed uit met mijn 3 gekozen kleuren. .....leuk dat ik nu het verband zie tussen sub en gewoon patroon.
    Super bedankt weer voor alle moeite
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk dank weer voor het patroon. Heerlijk haken dit weekend.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zou je ook die van Naomi en Jolanda beide in dit subpatroon kunnen gebruiken? Is het meteen verlengd...
    Of kom je dan niet uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar je 5 stokjes naast elkaar doet,krijg ik dat het gaat schulpen, doe nu 4, en de teruggaande nld, in het midden insteken. Verder superleuk weer, en geniet wekelijks van de nieuwe opdracht! :-) Groeten M&M

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig patroon !!!

    Fijn weekend, lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Om te kunnen kiezen, zou ik graag weten of Naomi meer dan 2 verschillende subpatronen heeft gebruikt. Dat is mij nu niet duidelijk. Wil je dat laten weten of behoort dat nog tot 'het geheim van de deken'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. quote uit de tekst: Naomi heeft ervoor gekozen dat elk subpatroon anders is.

      In ieder geval elk subpatroon tot het midden, daarna worden ze nog een keer gehaakt boven het midden

      Verwijderen
    2. Dank je Jolanda. Ik raakte wat in de war door de suggestie om subpatroon 1 en 2 om en om te gaan gebruiken. Dus Naomi heeft ook symmetrie bij haar subpatronen, maar dan symetrisch wat betreft onder en boven het midden? Begrijp ik het zo goed?
      Ik geniet erg van het haken van deze deken, bedankt voor al jullie moeite!

      Verwijderen
  11. Ben al met de laatste toer van deze week bezig en volg de steken van naomi. Maar nu raak ik ff in de war. Op de foto's zie je dat ze weer opnieuw begint met haken. Dus de opzet en de stokjes en dan het patroon. Dacht dat ik gewoon door moest haken aan de deken. Of is elk subpatroon los en word het later aan elkaar gezet
    Want jolanda is wel doorgehaakt.

    Groetjes yvanka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet gewoon doorhaken. De foto's die je ziet zijn niet gehaakt op de deken maar op een los stukje. We hadden ze beter moeten afsnijden ;) excuus voor de onduidelijkheid

      Verwijderen
    2. Je moet gewoon doorhaken. De foto's die je ziet zijn niet gehaakt op de deken maar op een los stukje. We hadden ze beter moeten afsnijden ;) excuus voor de onduidelijkheid

      Verwijderen
    3. Bedankt voor de reactie. Dat scheelt weer voor mij. Dan hoef ik het niet uit te halen. We gaan weer vrolijk verder.

      Groetjes yvanka

      Verwijderen
  12. Ik haak in één kleur dus ik ga voor de keuze van Naomi. Maar dat kan dan ook wel. Bedankt voor het doorgeven van de lengte. Wat ik al dacht....ik heb meer cm. Maar dat is een bewuste keuze...dikker garen. Dan wordt de deken langer zonder dat je het patroon aan moet passen. Bedankt maar weer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi leuk weer,
    Ik wil beide patronen doen ben begonnen met die van Naomi nu moet ik denk ik wachten tot het patroon afgesloten is voordat ik met jouw patroon verder kan? Heb nu veel te veel steken...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!