Crochet Along 2015

donderdag 23 april 2015

Koningsdagvoorbereidingen

Ik moet er nog steeds een beetje aan wennen hoor... het begrip Koningsdag.
Koninginnedag zit er nog zo ingebakken.

Maar een uitermate geschikte dag natuurlijk om zelf leuke (gehaakte of haakgerelateerde)  versieringen te maken, voor jezelf of voor je huis.
Als je nu nog begint, kun je het nog afhebben voor maandag ;)

En rondje over Pinterest (mijn bord voor koningsdag/oranje) levert een kleurrijke variatie op.

Zo is mijn favoriet (en ook in andere kleuren te maken natuurlijk) de leuke broche


die je kunt vinden op de site van Lindevrouwsweb.
(ik heb een eenvoudigere versie ook gehaakt, in zwart wit grijs voor op mijn grijze jasje)

Een leuke tassen- of sleutelhanger mag natuurlijk ook niet ontbreken.
Deze vond ik leuk.



Eenvoudig te maken denk ik, evenals deze (geen patroon gevonden)


Zelf hang ik altijd een zelfgemaakte deurkrans aan onze voordeur.
Oranje, rood, wit en blauwe plastic sprietjesslinger, strokrans en wat kopspelden... en wikkelen maar!



Andere voorbeelden van deurkransen zijn:


gemaakt met ballonnen


bolletjes garen... of piepschuimballen met draad erop gelijmd


neptakken met een slinger en een kroontje.

Ik vind het altijd wel wat hebben, zo'n deurkrans ;)

En aan de inwendige mens wordt natuurlijk ook gedacht op zo'n feestelijke dag!


fruitspiesjes,


oranje macarons
en natuurlijk......


Oranjetompoucen.... mmmmm
't Eet alleen zo moeilijk ;)

en heb je er dan nog niet genoeg van, dan kun je ook IN je huis nog wat feestvreugde brengen
met een omhaakte theepot bijvoorbeeld


omhaakte jampotjes voor waxinelichtjes (op batterij)


Vlaggetjes door huis en tuin


ouderwetse kopjes van de kringloop met daarin omgesmolten rode kaarsen


of een verzameling flesjes en vazen die je wit met oranje verft.


Ideeën té over dus!

Enne..... ook leuke ideeën voor bijvoorbeeld een WK of EK, Olympische Spelen enz..... 
Onze deurkrans is al vele malen gebruikt bij allerhande gelegenheden.

Ik ga zeker even over de rommelmarkt maandagochtend.
Ik ben op zoek naar dikke breinaalden (20 of 25 mm) om mee te stokhaken, 
misschien zie ik wel haaknaalden of een haaknaaldendoosje, 
wie weet bollen garen.....;-)
veel kleingeld mee, want ons Zeeuwen bin zuunig....hin cent te vee ee

Ik wens jullie alvast een mooie, leuke, zonnige Koningsdag!

3 opmerkingen:

  1. Wauw dat is veel inspiratie voor de Koningsdag. Bedankt voor het delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig uit ;) leuk hoor al die inspiratie! Fijne Koningsdag.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuke dingen allemaal!! Je hebt me weer geïnspireerd voor leuke dingen. Hoop dat ik nog tijd heb om iets te maken ;-). fijne donderdag.

    Lieve haakgroetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!