Crochet Along 2015

maandag 12 mei 2014

Shawl gehaakt

Even wat anders dan dé deken of granny's.....
Een leuk tussendoortje waar je niet te lang aan bezig bent!

Ik heb een shawl gehaakt (of ik m ooit ga dragen?)
Maar goed, ik ben er lekker mee bezig geweest.

De stola's die je de laatste tijd op alle haakgroepen voorbij ziet komen vind ik wel leuk, 
maar die zie ik mezelf niet zo dragen.
Ik zocht dus een patroon van een "gewone" sjaal, rechthoekig, 
eventueel zó groot te maken als ik zelf wil.
En ja, daar kwam een patroon voorbij... 
bleek al heel lang gewoon tussen de bestanden op de groep te staan.

Het heet Charming Lace en is helaas alleen een telpatroon... 
Maar geen probleem hoor, is niet zo moelijk.


Ik heb 200 lossen opgezet en ben begonnen.... 
het stuk met de boogjes kun je dus zo 
lang maken als je zelf wilt en er dan de rand aan haken.

Ik heb besloten het patroon aan te houden en dan, 
mocht ik m nog niet groot genoeg vinden,
er aan de opzetkant gewoon het geheel te herhalen.

Aldus gedaan.


De streep over het midden is dus de opzetrand.

Nu kan ik de shawl dubbelslaan en over mn schouders 
dragen maar ook één deel langer laten dan het andere deel....


close-up van de rand


En zo kun je 'm bijvoorbeeld dragen.
Met een mooie speld.

De shawl is gehaakt met Elijah-acryl (Wibra, acryl met een glittertje),
haaknaald 5. Ik heb 7 bollen gebruikt. 

7 opmerkingen:

  1. Jeetje. Wat mooi weer zeg. Hij is "lief". Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker gaan dragen!! Wat een mooie rand!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi! Ik heb ook patronen van stola's maar ik hou niet van zo'n punt.
    Dit zie ik nog wel zitten. Ik hoop dat ik het patroon snap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, that's super pretty! ♥ Thanks for the pattern :-). Sunny greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben meteen begonnen maar vond de midden naad niet mooi en daarom heb ik de toer vasten overgeslagen. Het resultaat is dat je niet ziet dat ik twee delen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat voor wol is dit en heb je ook een patroon in het Nederlands ipv. Chinees? Ik ben een beginnend haker..

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.
Thanks for visiting my blog and I love it when you leave a message!